Gratis & snelle levering *| Koop nu, betaal later | Klik & Verzamel | Geen gezeur terug

Meren, Loopo Breeze en lange wandelingen.

RSS

Een panoram a van het Lake District van bovenop een rotsachtige steile rots

We vertrokken vrijdag vroeg uit Worcestershire, in de hoop het ergste verkeer op de weg naar de M5 en M6 te vermijden. De SatNav zei optimistisch 4 uur, maar dit mocht niet zo zijn en we hebben een stressvolle 6 uur durende reis doorstaan ​​onderbroken door het voorspelbare peuterkuit en gezangen van 'zijn we er al bijna ?!'

We kwamen van de snelweg en rechtdoor in de prachtig kronkelende, bochtige wegen en met stenen muren beschutte velden van het Lake District. Schapen en lammeren waren overal, de mist scheurde in de verte, en de kinderen werden vrolijk van de aanblik van afgelegen bergen, verwant aan de wereld van Peter Rabbit.

Herdwickschapen tegen een steenmuur

De weg over Austhwaite Brow was adembenemend (weliswaar kronkelig) met uitzicht langs de zijkant van een verraderlijke afgrond in schaduwrijke, met bluebell bezaaide valleien met kabbelende beekjes en nog veel meer lammeren spelen. We hebben bereikt Fisherground Campsite en waren onmiddellijk onder de indruk van de locatie - op een vlak stuk landbouwgrond aan de voet van een bergkam van grote, rotsachtige rotsen. Gegeven het feit dat het de paasvakantie was, waren we allemaal verbaasd dat behalve onze broer en zijn familie die al hadden gegooid, het alleen wij op de site waren - de voorspelling van Storm Hannah zonder twijfel mensen af ​​te zetten.

Receptie was zeer behulpzaam - leende ons een EHU-uitbreiding omdat de onze te kort was, bood ons wat eieren, sprak ons ​​door de faciliteiten. Ze liepen met ons mee naar ons veld en lieten ons ernaartoe. Dit was onze eerste reis met onze nieuwe luifel voor onze zelfgebouwde camper - een Renault Trafic high-top. De luifel is een Loopo bries. Het was ook de eerste keer dat we er een hadden opgezet, maar we waren allemaal echt verbaasd over hoe gemakkelijk het was. We ritsen de tas open, haalden de luifel eruit en legden hem op de grond, vonden de opblaaspunten en pompten de balken op met behulp van de grote pomp die bij de luifel was geleverd. (Ik had eerder enkele video's bekeken over hoe deze te pitchen dus had een beetje een voorsprong!) Het kostte slechts een minuut of zo voordat de balken stijf waren, en met een helpende hand van mijn broer, hebben we de zonnescherm rechtopstaand en vastgepend. Het busje op de juiste manier uitlijnen met de tunnel was een beetje een fluitje van een cent, aangezien het de eerste keer was dat we het probeerden en we niet zeker wisten hoe dicht het zou moeten zijn om er zeker van te zijn dat de luifeltunnel over de tunnel zou passen. busje. Met de voorspelling van Storm Hannah wilden we geen lekken riskeren tussen het busje en de tunnel. Na een beetje heen en weer, kwamen we erachter waar we het busje moesten plaatsen, en gebruikten we de riemen om de tunnel over de top vast te pinnen. Daarna zetten we de veranda op en zetten het op met onze tafel, stoelen, fornuis en het kinderspeelgoed.

een campervan en een voortbewegingsscherm op een camping in het Lake District

Ik was echt onder de indruk van de hoeveelheid ruimte in de voortent! Mijn broer en zijn gezin hadden een 4-mans tent meegenomen, dat ze niet konden opstaan ​​(hij is 6.4 "zoals mijn man is, zijn vrouw is 6.1" en ik ben 5.9 "dus we houden van voldoende hoofdruimte! ) maar we konden allemaal opstaan ​​in de Loopo bries. Zodra de regen toesloeg, gingen we allemaal naar binnen om een ​​curry op te warmen, waarbij de kinderen speelden en de regen en de wind op de luifel neerkwamen. Met de stormstangen op hun plaats om wat extra kracht toe te voegen, waren we allemaal blij om te merken hoe veilig, droog en droog we waren.

Fisherground Campsite staat nu hoog op onze lijst van campings om opnieuw te bezoeken. Net van de site is een stoomtrein spoor, van waaruit u kunt stoppenstoomtrein en neem deze mee langs de spoorweg naar Ravenglass, een klein dorp aan de kust met een kiezelstrand, een paar pubs en een fantastisch uitzicht op de reis. We werden allemaal grote kinderen toen we op stoomtreinavontuur gingen en weer terug - gewoon perfect.

De Ravenglass-spoorwegstroomtrein

De site heeft ook veel zeer nuttige functies, zoals een hete doos voor het drogen van laarzen, wasmachines en drogers, en onberispelijk schone toiletten en douches met veel ruimte. De douches zijn 50p, maar twee 50ps zorgen voor een perfect lange douche - en er is zelfs een gratis haardroger! Er is ook een vriezer voor het opnieuw invriezen van koelboxblokken. De kinderen waren er GEWELDIG van, want er is een fantastische avonturenspeeltuin voor hen, met een kabbelend beekje ernaast, en een klein meertje met enkele vlotten en een stok die ze naar de overkant kunnen wiebelen.

De volgende dag verlieten we de kinderen met mijn broer en mijn man en ik ging achter de site op pad om de rotsachtige rotsen erboven over te steken. Een pad door de huizen aan de zijkant van de camping leidt naar een steile helling over het spoor, vanwaar je uitkomt op de heide boven.

Een hond en een man zitten op een rots kijken naar het uitzicht in het Lake District

Het ongrijpbare telefoonsignaal keerde terug nadat we de steile rotstop hadden bereikt, dus we riepen naar mijn broer en zwaaiden naar de kinderen van ver boven. Op dit punt waren de quads een beetje aan het schreeuwen, dus ik was blij toen de klim naar de grond liep en we een grote bergmeertje bereikten.

Een tarn in het Lake District

Na een korte peddel voor de hond, begonnen we aan onze afdaling. De uitzichten waren gewoonweg verbluffend, en we konden de camping beneden zien liggen, evenals de stoomtrein die langs de baan puffelde. In het westen konden we zelfs de zee voorbij Ravenglass zien. We klommen op een zigzag pad naar de weg en liepen terug naar de camping, pijnlijke benen maar zeer tevreden.

Camping Fisherground van bovenaf

We konden maar twee nachten blijven en omdat het erop leek dat er regen naar binnen stroomde, besloten we de luifel in te pakken terwijl deze droog was. Ik was een beetje ongerust over de vraag of we het terug in de tas zouden kunnen krijgen, maar het inpakken was ongeveer net zo snel als het was om op te zetten. We haalden alle pinnen eruit, verwijderden de stormstangen, maakten de riemen los, sloten alle jongens op en lieten de lucht uit de balken ontsnappen. Hij liep leeg onder zijn eigen gewicht, zonder dat hij helemaal plat moest worden. We vouwden het in drieën, droogden het grondzeil terwijl we verder gingen, met een theedoek en rolden het op. De riemen die in de tas werden meegeleverd, kwamen goed van pas om de luifel aan elkaar te binden en terug in de tas te krijgen - die was nog steeds zo enorm ruim dat we er ook in slaagden alle andere bits en bobs in te zetten, inclusief extra pinnen - met ruimte om te sparen. Hij gleed gemakkelijk terug onder het bed in de campervan en we waren klaar.

We zijn allemaal absoluut in de wolken dat we zo'n schitterende camping en een schitterende driveaway-voortent hebben gevonden - beide gecombineerd voor een heerlijk voedzaam weekendje weg, ondanks de pogingen van Storm Hannah om ons uit te schakelen. Iedereen heeft een geweldige tijd gehad en we kunnen niet wachten op het volgende avontuur.